همه بیمهشدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی میتوانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه مذکور اقدام کنند.
لطفا قبل از مراجعه به مطب نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روشهای زیر اقدام نمایید:
- مراجعه به سایت medical.tamin.ir ، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
- شمارهگیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
- استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان
در روز مراجعه به مطب برای ویزیت / خدمات / دریافت دارو / انجام پاراکلینیک ها لازم است اسحقاق بیمه ای شما در سامانه فعال باشد. والا ویزیت و تمام خدمات بدون پوشش بیمه ای (تعرفه غیر بیمه ای ) انجام خواهد شد. در مواردی که بیمهشده بر اساس نتایج دریافتی از روشهای فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض میتواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.
متعهد می شوم استحقاق سنجی برای داشتن استحقاق درمان در روز مراجعه را شخصا انجام داده ام و در صورت نداشتن استحقاق درمان در روز مراجعه به مطب، مابه التفاوت هزینه ویزیت و خدمات را پرداخت نمایم